مثبت سوژه |

راه‌اندازی کارگاه تولیدی و اشتغال‌زایی برای چند خانواده شاندیزی، ارمغانی که با تسهیلات بسیج سازندگی حاصل شد+فیلم

تولیدکننده شاندیزی گفت: شروع کارم را مدیون بسیج سازندگی می‌دانم چراکه با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه یک کارگاه کوچک راه اندازی کردم و الان یک تولید کننده هستم که می‌توانم محصولاتم را به بازار عرضه کنم و از طریق آن برای چندین نفر اشتغال ایجاد شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۶۹۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، حمایت بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات و وام به تولید کنندگان و کارآفرینان باعث رونق و توسعه واحد‌های تولیدی و کارآفرینی شده است، بسیاری از تولید کنندگان با دریافت این تسهیلات علاوه بر گسترش فعالیت واحد تولیدی خود به طور مستقیم و غیر مستقیم برای افراد زیادی اشتغالزایی داشته اند که می توان گفت این موارد یکی از برکات حمایت های بسیج سازندگی درعرصه خدمات رسانی به مردم است.

مصطفی رحمتی ۴۰ساله، ساکن شاندیز مدت ۵ سال است که در زمینه قطعات ماشین فعالیت دارد و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی توانسته کارگاه تولیدی راه اندازی کند، گفتگوی ما با این تولید کننده و کارآفرین شاندیزی را اینجا بخوانید.

 وی در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح فعالیت کارگاه تولیدی خود، اظهار کرد: ما درزمینه تعمیر «سرپولس» ماشین فعالیت داریم، باید ساچمه های داخل را عوض کنیم که اگر کاسه سالم بود چون ساختار اصلی پولس همان کاسه است و با همان ساچمه کلا قطعه راه اندازی می شود.

 وی در ادامه افزود: حداقل ۵۰ درصد قیمت ارزان تر است و ما این پولس ها را در کارتن که قرار می دهیم و روی کارتن نوشته می شود  «باز تولید شده» و یکسال ضمانت می کنیم که شاید پولس نو این ضمانت را نداشته باشد.

رحمتی، تصریح کرد: حدود ۵ سال است که این فعالیت را داریم، در کارگاه ما ۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و برای بیش از ۱۰ نفر هم به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

این تولید کننده شاندیزی به نحوه دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی اشاره و بیان کرد: دهیار روستای فیانی شاندیز ما را به بسیج سازندگی شهرستان طرقبه شاندیز معرفی کرد و مسئول بسیج سازندگی هم خیلی سریع و در کمتر از یک هفته تسهیلات حمایتی  وام را برای ما فراهم کردند.

وی، اظهار کرد: در زمانی که واقعا با مشکلات مالی رو به رو بودیم و با این تورم بازار، و باتوجه به اینکه‌ ما برای خرید قطعات باید از قبل هزینه ها را نقدی واریز کنیم تا قطعات را بفرستند، این تسهیلات گره گشای کار ما شد.

رحمتی، با بیان اینکه هرچه بسیج سازندگی سریع از تولید کننده حمایت کردند اما بانک ها خیلی در این زمینه سخت گرفتند، اظهار کرد: قبل از مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان خیلی امیدی نداشتم که مشکلات حل شود اما وقتی مراجعه کردم دریافتم واقعا بر اساس نیازی که مردم دارند تسهیلات مورد نیاز را به آنها می دهند‌ و مشکلات مردم و مخصوصا طبقه تولید کننده و کارآفرین حل می شود.

تولید کننده شاندیزی تاکید کرد: شروع کارم را مدیون بسیج سازندگی می دانم و از همان لحظاتی که وام را دریافت کردم استارت کار را زدم و اکنون یک تولید کننده و کارآفرین هستم و محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می کنم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و تسهیلات بسیج سازندگی برای من خیلی ارزشمند بود‌ چون توانستم یک مجموعه و کارگاه را هر چند کوچک با تعداد ۶ نفر راه اندازی کنم و از طریق تولید این قطعات امرار معاش این خانواده ها تامین می شود و تلاش داریم با کمک خداوند هم روز به روز کار تولید را بهتر و بیشتر توسعه دهیم و هم قطعات با کیفیت تری به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار